15 najčešće postavljenih pitanja o izradi mobilnih aplikacija
Lista čestih pitanja o razvoju mobilnih aplikacija koja nam postavljaju skoro svi potencijalni klijenti.
Pronađite odgovore na vaša pitanja
IMM Software se dugo bavi razvojem aplikacija za mobilne telefone za različite potrebe i sa velikom skalom funkcija. Iz našeg višegodišnjeg iskustva shvatili smo da postoje česta pitanja o izradi aplikacija sa kojima se svi klijenti suočavaju, bez obzira kojoj industriji pripadaju ili kakva je njihova ideja za novu Android ili iOS aplikaciju.
Ovde ne mislimo samo na tehnička pitanja specifična za izradu aplikacija. Govorimo o svim aspektima tokom procesa izrade aplikacije, koji vas mogu zbuniti od ideje, dizajna, programiranja, testiranja, puštanja u rad kao i Google Play Store i Apple Store platforme.
Lista čestih pitanja o izradi aplikacija
Klijenti nam često postavljaju slična pitanja o razvoju mobilnih aplikacija, i zato smo rešili da napravimo sveobuhvatnu listu i pružimo vam odmah odogovore na njih. Naravno za sva vaša pitanja stojimo vam na raspolaganju pozivom na telefon 0603886266 ili slanjem mejla na info@immsoftware.rs.
Dakle, evo liste čestih pitanja o razvoju mobilnih aplikacija koja nam postavljaju skoro svi potencijalni klijenti.
Koliko je izvodljiva moja ideja o novoj aplikaciji?
Jedno od najčešćih pitanja prilikom razvoja mobilnih aplikacija je da li je ideja o novoj aplikaciji izvodljiva. Pa, jedini način da dobijete odgovor na ovo pitanje jeste da isprobate vašu ideju na polju realnih izgleda (čitaj ljudi). Moraćete da svoju ideju prezentujete prijateljima ili poslovnim partenrima i vidite da li je ona nešto za šta bi oni bili zainteresovani.
Sve dok svoju ideju ne iznesete potencijalnim klijentima ili barem nevidite koliko se aplikacija sličnoj vašoj izbacilo na tržište, nema načina da znate da li će vaša uspeti. Morate pogledati sve aspekte, konkurenciju, koliko je funkcionalna njihova aplikacija i da li imaju nedostataka nad kojima će vaša mobilna aplikacija imati prednosti.
Naravno i sa strane marketinga treba pogledati koliko novca ulažu u reklamiranje same aplikacije.
Na koji način da odredim moje ciljane korisnike?
Jedno od najbitnijih pitanja za razvoj mobilnih aplikacija je da znate za koga pravite aplikaciju. Pre nego što počnete sa bilo čim, morate da znate ko su krajnji korisnici vaše aplikacije.
Sveobuhvatna demografska studija korisnika mobilne aplikacije je ono što trebate da istražite. Fokusirajte svoju studiju na istraživanje o starosti krajnjih korisnika, navikama kupovine, lokalitetu kojem pripadaju, izazovima sa kojima se suočavaju, vremenu koje provode na svojim uređajima, njihovim preferencijama u pogledu bezbednosti itd.
Planiranje procesa razvoja vaše nove mobilne aplikacije sa analizom ciljanih korisnika samo će vam doprineti krajnjem uspehu na tržištu.
Postoje li već slične aplikacije na Play Store ili Apple Store prodavnicama?
Konkurencija zauzima veoma važno mesto ne samo u procesu razvoja mobilne aplikacije, već i u odlučivanju o njenoj uspešnosti na tržištu. Prvi korak u analizi konkurencije je da saznate da li postoje slične aplikacije u Play Store ili Apple Store prodavnicama.
Dobijanje ovih informacija će vam pomoći da saznate odgovore ne samo na pitanja koja se odnose na to šta sve vaša aplikacija treba da ima, već će vam takođe dati uvid u to šta funkcioniše odlično za vaše konkurente, a sa čim imaju problem.
Na koji način da odredim moje ciljane korisnike?
Pronalaženje načina da zaštitite ideju o aplikaciji pre nego što se ona kopira je jedno od najčešćih pitanja o izradi mobilnih aplikacija na koje nailazimo. Istina je da ćete imati potpunu kontrolu nad idejom za svoju novu aplikaciju sve dok ona ne bude lansirana na tržište. Jednom kada se pojavi, čim vaši konkurenti vide pozitivne kritike, pokušaće da implementiraju ideju i na svoju mobilnu aplikaciju, osim ako ne patentirate svoju ideju, koja opet funkcioniše samo na nekim nivoima.
U međuvremenu, dok ste u fazi razrade ideje i koncepta, možete se raspitati pravno kako da zaštitite svoju ideju sa nekom advokatskom kancelarijom.
Na kraju krajeva, jedini način da zaštitite svoju ideju o aplikaciji je da je osmislite pre nego što to urade vaši konkurenti.
Koliko je vremena potrebno da se izradi nova aplikacija?
Još jedno od najčešćih pitanja za izradu nove mobilne aplikacije je vreme koje bi bilo potrebno za njen razvoj. U zavisnosti od složenosti aplikacije, trebalo bi da imate barem grubu predstavu o tome koliko vremena treba da da bi aplikacija bila urađena.
Iako je obično potrebno oko 6 do 7 meseci da se završi proces razvoja aplikacije direktno od ideje do pokretanja. Kod nekih više tehnički zahtevnih aplikacija ovo vreme se može pomeriti i na do godinu dana ili čak i više.
U svakom slučaju izrada mobilne aplikacije nije nešto što se može uraditi za par dana i krenuti odmah u posao. Zaboravite na to odmah u startu.
Kolika je cena izrade nove mobilne aplikacije?
Kao i vreme, cena je još jedan faktor koji u potpunosti zavisi od kompleksnosti vaše nove mobilne aplikacije. Dobijanje ponude sa rasponom cena od različitih agencija za razvoj aplikacija će vam pomoći da formirate i napravite svoj budžet. Da bismo vam olakšali procenu troškova, evo faktora koji utiču na kompletnu cenu projekta: Dizajniranje, kodiranje, razvoj, testiranje, integracija aplikacije sa postojećim sistemima…
Kada razgovarate sa firmom za razvoj mobilnih aplikacija kao što je naša, uverite se da vaša lista pitanja koja treba da postavite sadrži sve elemente koji se odnose na njene funcionalnosti.
Kako da sprečim da moja aplikacija doživi neuspeh na tržištu?
Sledeće na našoj listi važnih pitanja za razvoj mobilnih aplikacija je kako sprečiti da aplikacija doživi neuspeh na tržištu. Verovali ili ne, uspeh vaše aplikacije u velikoj meri zavisi od vas. Detaljno istraživanje tržišta, dobar marketing i blagovremeno rešavanje problema vaših korisnika su jedini načini pomoću kojih možete da budete ispred konkurencije.
Bez obzira u kojoj ste fazi u procesu razvoja aplikacije, odvojite vreme da istražite šta se dešava sa vašom industrijom i krajnjim korisnicima. Svaki proces, od ideje do testiranja mobilne aplikacije kao i samog dizajna korisničkog interfejsa/UX, treba preduzeti nakon što se posveti duža pažnja onome šta se dešava na tržištu aplikacija.
Na kraju, odgovor na ovo pitanje je jednostavan. Koliko uložite u svaki koraku na životnom putu aplikacije toliko će vam se i vratiti. Ali i tu nije kraj. Borba na tržištu nastavlja se čak i nakon što je aplikacija pokrenuta na platformama.
Koliko često treba da se ažurira aplikacija da bude funkcionalna?
Kakav treba da bude plan ažuriranja je još jedno od onih čestih pitanja o razvoju mobilnih aplikacija na koji nema standardnog odgovora.
Učestalost ažuriranja aplikacije u potpunosti zavisi od toga – koju novu tehnologiju ili funkciju je vaša industrija/konkurencija osmislila i od problema koje uočavate na recenzijama za vašu aplikaciju.
Iako postoje neki brendovi koji ažuriraju svoju aplikaciju svake nedelje, postoje neki koji svoje aplikacije nisu ažurirali više od godinu dana i nema konkretnih dokaza koji sugerišu koji je pristup bolji. Dakle, na kraju, to u potpunosti zavisi od vas i vaše branše kao i od onih za koje ste razvili aplikaciju.
Kako da moja nova aplikacija bude privlačna korisnicima?
Ovo je jedno od onih pitanja za izradu mobilne aplikacije koje morate da rešite čak i pre nego što počnete da tražite pravu agenciju za razvoj aplikacija.
Od ranih faza, morate imati jasnu predstavu o tome kako će aplikacija koju ćete plasirati pomoći vašim korisnicima. Kako će to dodati neku vrednost njihovom životu. Koji problem će ona rešiti za njih? I na kraju, kako će se razlikovati od onoga što stalno vide na Google Play Store ili Apple Store platformama.
Bez obzira na to koliko je ideja za vašu novu aplikaciju inovativna, morate znati da će propasti ako vašim krajnjim korisnicima ne ponudi nikakvu vrednost ili olakšanje u svakodnevnom životu ili radu.
Koje metode monetizacije za aplikaciju da odaberem?
Kakva je korist od aplikacije ako ne možete da zaradite novac od nje? Dobijanje prave informacije o tome koliki je povrat uloženih sredstava koji generišete od aplikacije je sledeće najčešće postavljano pitanje u našem upitniku za razvoj mobilnih aplikacija.
Postoji nekoliko načina na koje možete zaraditi novac od svoje aplikacije. Preko toga da je izrađena kao mobilna aplikacija koja se plaća na mesečnom ili godišnjem nivou pa do najčešćih oblika a to je oglašavanje u aplikaciji putem Google AdMob servisa. Postoji još načina na koji možete zaraditi novac od svoje mobilne aplikacije ali to već zavisi i od samog koncepta i ideje samog projekta.
Bez obzira na to za koji metod zarade preko aplikacije da se odlučite, idealan način da to primenite je da ga uvedete od samog početka. Nemojte čekati da vidite kako korisnici reaguju na aplikaciji pre nego što primenite metod monetizacije, ubacite u igru novac od prvog dana na tržištu.
Kako da osiguram bezbednost svoje aplikacije za korisnike?
U vreme kada je mobilni svet pun slučajeva u vezi sa krađom podataka preko aplikacija i njihovim bezbednosnim rizicima, neophodno je da vaša aplikacija bude bezbedna iz svih pravaca kako biste sprečili da doživite probijanje aplikacije i krađu podataka.
Bezbednost vaše aplikacije je odgovornost agencije za razvoj mobilnih aplikacija. Sve što možete da uradite je da naglasite da želite visoku bezbednosnu funkciju mobilne aplikacije. Što se nas tiče, bezbednost ima vodeći položaj u procesu obezbeđenja kvaliteta mobilnih aplikacija koji pratimo tokom izrade projekta.
Ko postaje vlasnik aplikacije kada se ona objavi na tržištu?
Jedno od najčešće postavljenih pitanja na našoj listi je ko će posedovati prava intelektualnog vlasništva nad aplikacijom kada se ona izradi i postavi na Play Store i Apple Store prodavnice.
Mi prenosimo prava aplikacije na klijente, nakon što se ona pokrene. Sve od dizajna i samog koda aplikacije se dostavlja klijentu, po završetku projekta. Naravno ukoliko klijent želi može se potpisati ugovor o tajnosti podataka pre izrade same aplikacije kako bi se osigurali da vaša ideja neće biti plasirana dok je ona još u razvojnoj fazi kod nas.
Kada je najbolje da moju aplikaciju izbacim na tržište?
Ne postoji konkretan odgovor na ovo pitanje za razvoj mobilne aplikacije. To u potpunosti zavisi od vas. Ali, trebalo bi da pokušate da izbacite na tržište svoju aplikaciju u vreme kada se ne dešava nijedan veliki događaj u svetu ili lokalno, jer bi to moglo da odvrati fokus korisnika od vaše aplikacije.
Ako je vaša aplikacija sezonska ili je fokusirana na bilo koji događaj, podrazumeva se da ćete je lansirati na platforme otprilike u to vreme kako bi se vremenski poklopila sa drugim terminima.
Kako da procenim da li će moja aplikacija imati uspeha na tržištu?
Poslednje, ali jedno od najvažnijih pitanja za razvoj mobilnih aplikacija o kojima treba razmišljati je koji bi bili vaši kriterijumi za analitiku. Moraćete da odlučite šta vam je važno. Da li je to broj preuzimanja ili vreme sesije ili je to prihod koji možete da ostvarite od svoje aplikacije.
Poznavanje vaše definicije uspeha za novu aplikaciju, olakšati će vam postavljanje realnih očekivanja od nje i planiranje marketinških i promotivnih aktivnosti u skladu sa tim.
Ukoliko i dalje imate pitanja na koja su vam potrebni odgovori, kontaktirajte naš tim stručnjaka za izradu mobilnih aplikacija već danas i pružićemo vam na sva vaša pitanja odgovore sa što više detalja.
Pošaljite nam upit za izradu aplikacije
Pošaljite nam zahtev za ponudu za izradu mobilne aplikacije i mi ćemo vam odgovoriti u najkraćem roku sa konkretnim predlogom i cenom.